
| Lyhenne | Nimi ja kuvailutiedot | Lisenssi | Sijainti | Viite | Aineistoryhmä ja ohje | Hae käyttöoikeutta | Julkaisuvuosi | Tukitaso |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lyhenne | Nimi ja kuvailutiedot | Lisenssi | Sijainti | Viite | Aineistoryhmä ja ohje | Hae käyttöoikeutta | Julkaisuvuosi | Tukitaso |
Nämä aineistoversiot eivät vielä ole saatavilla Kielipankin kautta.
| Lyhenne | Nimi ja kuvailutiedot | Lisenssi | Muoto | Tukitaso | Yhteyshenkilö | Sijainti | Aineistoryhmä ja ohje | Muu tieto |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lyhenne | Nimi ja kuvailutiedot | Lisenssi | Muoto | Tukitaso | Yhteyshenkilö | Sijainti | Aineistoryhmä ja ohje | Muu tieto |
Topling is a research project of the Department of Languages and Centre for Applied Language Studies at the University of Jyväskylä. It is financed by the Academy of Finland (2010-2013) and the University of Jyväskylä. It makes use of the data and results of an earlier project called Cefling.
The main objective of the project is to compare cross-sectional and longitudinal sequences of the acquisition of writing skills in Finnish, English and Swedish as second languages in the Finnish educational system (incl. adults).
The cross-sectional data, 1,194 samples for L2 Finnish, 3,154 for L2 English, on a variety of tasks, already exists, rated for level and coded for analyses, with similar data available for Swedish. The longitudinal data (incl. language use outside school) will be collected during this project.
The corpus can be used e.g. to better understand and predict problems in the development of writing proficiency in foreign/second languages.
Tämän sivun pysyvä tunniste: http://urn.fi/urn:nbn:fi:lb-2025112603
Viimeksi muokattu 2025-11-27